tisdag 24 mars 2009

Den Stora Tröttheten

Existerar trötthet? Och var sitter den? Kan man se den?
Varför är vissa människor tröttare eller piggare än andra?
Sitter tröttheten i tankens makt? Kan man tänka sig pigg?

Vad är tid? Har vi för mycket tid eller för lite tid?

Kan man vara säker på någonting annat än nuet? Och göra sitt bästa JUST NU?

Just nu är det många frågor. Det känns som jag tar en egenkurs i filosofi. Jag funderar och reflekterar, läser och mediterar. Över meningen... med ord.

Jag står vid ett stort vägskäl i mitt liv. Vilken väg ska man gå för att komma till Rom?
Och hur mycket underbart kan man upptäcka på vägen dit?

Det är mycket familj och jobbsök just nu. Funderingar kring nuet och framtiden. Jag funderar på att starta ännu en blogg, men just nu står hälsan i fokus och VÅREN!!

I'll be back.

Inga kommentarer: