söndag 27 september 2009

En dag på Öland utan Kamera.

Jag glömde kameran.
Oförlåtligt.
Jag grämde mig en lång stund.
Alldeles för lång.
Jag hade inte ens med mig mobilkameran (eftersom jag tänkte ha en mobilfri dag).
Jag grämde mig en ännu längre stund.

Sen fick jag bestämma mig att släppa det, och njuta av dagen. Det kan ju vara skönt att slippa ta kort för en gångs skull? Så här kommer lite lånade bilder för att göra berättelsen lite roligare.


Det blev en hel del bilåkande tyvärr. Men vi hann med att besöka Solberga gård i Köpingsvik. Där tittade vi på pumpor i trädgårdslanden. Det var också en tävling med Ölands största pumpa och den största var ENORM.

Vi såg kaniner, grisar, får och en höna. Amanda sa att hon såg kycklingar som hade "knäckts". (läs: kläckts).



Sen gjorde vi ett besök i Borgholms slott där det var Fårets Dag. Vi tittade på en uppvisning i fårvallning. Sen var det olika saker uppställda inne på borggården i slottsruinen. Zackarias köpte ett "kanderat äpple" och Amanda en kolaklubba. Där var renässansmarknad med olika instrument och riddarutrustning m.m.


På kvällen innan vi åkte hem besökte vi "Night Glow" vid Ölands Djurpark. Där var det suggestiv musik i mörkret, en operasångerska sjöng två sånger innan vi fick se luftballonger fyllas och resas till musiken och eldkonstnärer uppträdde och slukade eld, jonglerade m.m. Det var en spännande upplevelse  att få vara ute i mörkret under bar himmel och uppleva syn-och hörselintryck på ett nytt sätt. Amanda undrade när ballongen skulle sprängas. ;)

Efter en lång och händelserik dag körde vi hem, trötta och nöjda med ett gäng stora pumpor i bagaget.

Inga kommentarer: