lördag 16 januari 2010

Ett nytt hem

Om man mår bra på insidan, kan man också hantera utsidan bättre.
                                                                                ~Anneli~

Jag försöker leva utifrån att min kropp är mitt hem. Det är det första hemmet jag måste ta hand om, för att kunna trivas på andra ställen. Jag tar hand om mig själv, genom mycket medveten närvaro, och att skilja på kroppsensation, tanke och känsla. Mycket Mindfulness alltså.

Snart ska jag också börja skapa ett nytt hem, i det yttre. Jag och barnen har fått en lägenhet, där vi får varsitt sovrum. Det ska målas om och tapetseras, golv ska slipas, köksluckor målas osv. Jag känner mig lyckligt lottad trots allt. Jag känner mig trygg och lugn, och stark. Jag väljer, hur jag tänker kring skilsmässan, flytten och hur allt ska bli med barnen. Ingen mår bättre av att jag gräver ner mig, eller målar upp allt i svart. (varken i mitt inre hem, eller på väggarna i mitt nya hem).


Jag lämnar en bild jag har burit på, som jag gillar väldigt mycket. Så här skulle jag kunna tänka mig stilen i vardagsrummet. Vackert? Något nytt väntar...

/A

1 kommentar:

Anne Solveig sa...

Vilken bra idé att hitta en bild på en lägenhet eller inredning men man gillar.. det ska jag använda med... kram Anne