fredag 12 mars 2010

Att värdesätta det lilla i livet

Livet rullar på. Jag fann en klok bild med texten "Njut av de små sakerna i livet, för en dag kommer du se tillbaka, och upptäcka att det var de stora/viktiga sakerna."

Jag hälsade på en vän idag, och på väg hem tog jag fel i rondellen. Jag höll på att köra mot huset, av gammal vana. Först blev jag lite full i skratt, i nästa stund sorgsen. Att inte få åka och pussa mina barn godnatt, blev en sorg. Och jag inser mer och mer vad jag saknar, och vad som är viktigt för mig.

Att krama mina barn. Att höra dom skratta. Att busa med dom i stället för att städa. Vi vet alla det här, men ändå lever vi som om vi vore odödliga. Klagar på tiden som försvinner.

Jag känner tacksamhet över att få chansen, att uppskatta det jag har mer och mer. Familj och vänner blir enormt viktiga för mig. Jag försöker att bli bättre på att visa hur mycket människor betyder för mig. Att uppskatta de små sakerna. Och komma ihåg att jag måste välja, vad jag vill ha ut av mitt liv. Välja fokus.

Ta ingenting för givet. Var tacksam. Lyssna in och betrakta världen, som vi fick i gåva då vi föddes. Upplev allt.
Kärlek
A.

1 kommentar:

Annah sa...

vad fint och klokt du skriver. håller med dig. kram med hjärtat.