fredag 5 mars 2010

Hemma

Nu sitter jag och skriver mitt första blogginlägg ifrån mitt och barnens nya hem.
Hela lägenheten fick ett rejält ansiktslyft efter helhetsrenoveringen. Solen skiner in genom
vardagsrumsfönstret och det är lugnt och stilla, både i själ och rum. Barnen är hos sin pappa i helgen, och min syster kommer hit och gör mig sällskap. Det ser jag fram emot.

Det har hänt otroligt mycket den senaste tiden, och det är skönt att äntligen vara på plats.
Det känns som jag har fått landa lite. Jag tog mig ett varmt bad på morgonen och kände mig, trots
allt som hänt väldigt lyckligt lottad. Tacksam, för det jag har och chansen att få skapa nytt. Att vi har haft modet att gå vidare och göra det bästa för barnen.

Åren i Danmark har lärt mig otroligt mycket om mig själv, och världen. Jag har verktyg att ta till när det stormar och har använt mig av dem dagligen senaste veckorna. Andning, meditation, CD-skivor, vänner,
ta emot stöd osv. Det går att komma igenom det som kan kännas omöjligt ibland. Vi har oanade krafter inom oss.

En av mina favoritbilder. Behöver nog inhandla lite blommor ...
Välkommen hem.

Inga kommentarer: