lördag 24 januari 2009

Inget att göra

Idag har Zackarias jättetråkigt. Han retas med lillasyster och klagar på att han inte får några "roliga" förslag ifrån oss. Det är alltid jobbigt då man är 7 år, och inte vet vad man ska hitta på. Dator och TV-spel är ju tidsbegränsat och det är inte så poppis. "Allt är bajs!" skriker han från sitt rum. Det kan bli hårda strider, men jag tror att alla människor behöver ha lite långtråkigt ibland, ända tills man bestämmer sig för att helt enkelt KOMMA PÅ NÅGOT ATT GÖRA!!

Jag vägrar gå in och "rädda" mina barn och alltid hjälpa dom med allting. Men det krävs både tålamod och mod. Det bästa jag som vuxen kan göra är att behålla mitt lugn och visa att jag finns där som stöd oavsett hur mitt barn reagerar och uppför sig.

För Amanda väntar kalas idag och hon har tagit på sig lila t-shirt, turkos strumpbyxor och en grå klänning på det. Hehe... snyggt.

Inga kommentarer: