tisdag 27 januari 2009

Tid, Tankar och Varandet


Hjärnan har gått igång rejält efter morgonkaffet. Det är så mycket jag vill skriva om ibland. Idag tänker jag mycket på Tid och vikten av vad vi väljer att Tänka. Och hur viktigt det är vad vi tar in och omger oss med för saker/människor/intryck osv.

Tanken med min blogg är ju att påminna mig själv om positiva och vackra saker i livet. Alltifrån barnen till inredning och natur, filosofiska visdomsord eller andlighet, vackra ord eller möten med vänner. Idealism! En tro på en bättre värld. Det börjar med mig...

Jag har mycket jag vill dela med mig av ifrån min utbildning till andningsterapeut också. Det är inte en traditionell utbildning, utan det är en levnadskonst. Jag lär mig att "walk the talk".

För vissa kan det verka flummigt och New Age-aktigt, men då vill jag bara säga att jag om någon är väldigt skeptisk till många alternativa terapier. Endast genom att pröva och uppleva, kan jag välja vad som är rätt för mig.

Så nu har jag min tro, mina upplevelser och erfarenheter. Och dem står jag fast vid till 100 procent.
Det är spännande att utvecklas och lära känna sig själv. Jag är tacksam till alla underbara lärare som gett mig så mycket.

Så mer om detta, kommer jag nog ta upp på bloggen. En sak i taget. Det behöver inte debatteras och ifrågasättas. Vi har alla ett val att säga JA eller NEJ.

Det viktigaste jag lärt mig är: Våra tankar - ger energi - som ger resultat.

Vad vill vi ha för resultat? Hur tränar man sig i detta, att få det man helst vill ha? Hur blir man medveten om vad man egentligen tänker? (många tankar är ju omedvetna). Detta tänkte jag dela med mig mer om så småningom.
Dagens övning: Se allt det vackra.
- Dina ögon i spegeln
- En varm kram från barnen
- Ljudet av ett skratt
- En fläck klarblå himmel bland allt det grå.
- Doften av kaffe
- Känslan i magen då du får någon annan att le.

Inga kommentarer: