lördag 10 januari 2009

Jag och Mamma Mu


Idag var jag med om världens grej! Vi åkte till Leo's Lekland här i Växjö för ett par roliga timmar med barnen. Där finns en JÄTTEBRANT rutschebana, och den är skrämmande hög för både vuxna och stora barn. Amanda klättrade upp och Per fick sen klättra efter och åka med ner.

Lite senare skulle jag hänga med henne, och när vi var nästan uppe, började jag halka bakåt i "trappan". Där var små tunna plaststeg att gå upp på, gjorda för små barnfötter. Det värsta var att jag hade typ 25 ungar bakom mig som var på väg upp, och här kommer jag och åker bakåt i trappan utan att kunna stoppa mig själv.

HAHAHA! "Det är lugnt" hörde jag en mamma säga till sin dotter när jag kom farande. Amanda fick gott komma nerför trappan hon också, för jag vägrade försöka klättra upp igen efter att ha känt mig som värsta Mamma Mu som ska pusta och stånka uppför stegen. Skillnaden är bara att jag aldrig kom upp till toppen. Jag åkte kana bakåt i trappan i stället.

Så pinsamt sa Per!

Har jag blivit gammal och tung eller? Ska minsann åka dit och öva när ingen annan är där.

Inga kommentarer: