måndag 2 februari 2009

Min Trygga Kärleksfulla Värld


Det har hänt en del tråkiga saker omkring mig, runt där vi bor, samt vissa vänner som inte mår riktigt bra. Det berör mig djupt just nu. Jag är väldigt känslig för tillfället, för "negativa" intryck. Jag undviker nyheter och rubriker om kris-tider och varsel. Om inbrott och våldsdåd. Jag väljer vad och när jag vill ta in något. Jag vägrar gå omkring och vara rädd. Jag vägrar bli ett offer för andra människors illvilja. På det personliga planet, kan jag bara arbeta för att bli en bättre människa. En bättre medmänniska. Ghandi är en stor inspiratör och ett exempel på en man som gick kärlekens väg. Han påverkade och fick med sig ett helt folk. En människa kan göra underverk.

En annan inspiratör: Dalai Lama
Just nu läser jag en av hans böcker: "Meditationens Stadier"
Vi har alla rätt att känna oss trygga och älskade. Barn som vuxna.
Här min absoluta favoritbild av Gustav Klimt.
(Favorit långt innan den hamnade på IKEA)

Det är en härlig tanke, att lämna över alla bekymmer till Gud
och veta att man inte behöver oroa sig under dagen.

Få sova tryggt under beskydd av änglar. Och vakna till en ny dag, för att sprida glädje, kärlek, tro
och visa medkänsla för våra nära och kära.

(klicka på bilden för större text)

1 kommentar:

Anne Solveig sa...

Hej Anneli.. kul att du kom och hälsade på