lördag 3 oktober 2009

Tråkigt är underbart.


Mer Tristess åt Folket!

Ibland har jag inte lust eller ork till någonting. Stunderna brukar inte vara lika länge längre, och jag brukar inte ha svårt för att hitta på något roligt att göra. Det kan ju bli för mycket av det goda också. Man VILL så himla mycket!

Kanske är det just därför många mår så dåligt i vårt samhälle. Vi är sällan nöjda och tacksamma med det vi redan har, utan vi vill ha mer och mer. För det finns ju så mycket fantastiskt att upptäcka. Och med all inspiration och information vi blir överösta med, så är det inte konstigt att vi dras med i hetsen?

Vi tror vi ska hinna med allt och helst perfekt. Nu skulle jag gärna vilja baka eller laga god mat, eller sitta med tända ljus och läsa en bok. Kanske en tidning om inredning.  Eller...läsa en av mina vänners bloggar. Kanske ringa en vän? Göra yoga och meditera. Hmmm, eller se den där filmen vi hyrde? Kanske öva lite på min fortfarande ganska nya gitarr? Just det jag måste ju plugga också.

Men nej. Först ska barnens presenter slås in. Sen tror jag inte jag orkar göra någonting för jag vet inte ens var jag ska börja. Sova är ganska hälsosamt.

Tänk när man var liten och hade tråkigt och inte kom på en enda sak att göra.
Så underbart det var.

Inga kommentarer: