tisdag 23 december 2008

Den viktiga sömnen


Just nu har stora tröttheten slagit till. Kanske påverkas jag av julen även om jag tänker att jag tar det lugnt. Det är så mycket som är roligt och som jag ibland vill hinna. Men även detta år skrev jag julkort som ännu inte blivit ivägskickade! haha... nästan en tradition nu ju.

Så du som inte fått julkort av mig. Don't worry... no one did!

Jag tillämpar Gustafs-tekniken nu i jul. Mycket sömn, och mycket mat.

Här kommer lite tips för den som har problem med sömnen:


• Ha bestämda sovtider, gå gärna upp tidigt. ex kl 22-06. Sov minst 7 h/dag

• Träna regelbundet, minst en timme åt gången, promenera minst 20 min/dag.
• Drick max två koppar kaffe/dag.
• Undvik alkohol för att uppnå bäst effektivitet och få en friskare kropp.
• Drick mycket vatten.
• Sovrummet ska vara tyst, svalt, rent och vackert.
• Se till att ligga bekvämt i sängen, stretcha musklerna och slappna sedan av och andas lugnt


• Undvik att fundera och grunna i sängen. Ha positiva tankar och känn dig fri och avslappnad.


Sov Gott!



Inga kommentarer: