lördag 13 december 2008

Se mig, hör mig.


Amanda är en riktig 4-åring just nu. Hon ställer hundratals frågor varje dag, om ALLT. Och hon leker och fantiserar och är i sin ultimata prinsessform! Idag när farmor o Kalle var här, åkte prinsessklänningen på och sen fick vi inte en syl i vädret på ett tag. Hon skulle sjunga "wee woo juu" och "Lucia" på Italienska och allt vad det var.


Sen bytte hon om till danskläder och grät dramatiskt efter sina silverskor i 15 minuter, eftersom hon inte kunde hitta dom.

"Åhhh det är synd om mig, jag är så ledsen..." grät hon.


Igårkväll lät det:

- Jag vill inte bo i detta kalla land, jag ska flytta.

- Jag vill inte bo i denna familjen... jag ska gå vilse.


Precis som Lotta på Bråkmakargatan. En annan 4-åring som ville höras och synas. Men det var ju bara på film.

Det är stort och magiskt att vara fyra år. Och att vara mamma till en 4-åring.

Inga kommentarer: